Czy warto inwestować w profesjonalne logo firmy?

Mimo iż tyle mówi się na temat logo, wiele osób nadal dopytuje i ma wątpliwości, czy jest ono faktycznie tak bardzo potrzebne. W sumie nie ma co się dziwić, bo jednak jest to dodatkowy wydatek. A firma na starcie ma ich naprawdę sporo. Tymczasem logo firmy faktycznie odgrywa bardzo ważną rolę w każdej firmie, więc nie można się bez niego obyć. To znaczy można próbować, ale nie przyniesie to korzyści, a wręcz przeciwnie, może nawet zaszkodzić, ponieważ konkurencja nie śpi.

Dlaczego usługa projektowanie logo cieszy się dużą popularnością?

Coraz więcej firm, nim tylko pojawi się na rynku, korzysta z usługi projektowania logo – zobacz projekt od Whiteart.pl – projekty logo. Znak ten jest firmom przydatny w wielu sytuacjach i z wielu powodów. Logo kreuje wizerunek firmy, dlatego jest tak bardzo ważnym znakiem firmowym. Stąd umieszcza się go dosłownie wszędzie i na wszystkim, na czym tylko się da. Znajduje się na wszystkich materiałach reklamowych, stosuje się w sieci i w realnym świecie. Firma, która posiada własne logo, atrakcyjne logo, jest postrzegana jako profesjonalna i godna uwagi. Wzbudza większe zaufanie. Tym bardziej, jeśli poza logo ma również inne elementy identyfikacji wizualnej, a te ze sobą współgrają. Projektowanie logo firmy to proces złożony i długotrwały. Każda czynność wykonywana w ramach projektowania, powinna przebiegać z należytą starannością, z użyciem najlepszych rozwiązań. Będzie to miało przełożenie na efekt końcowy. Dlatego dziś już nikt nie tworzy logo samodzielnie. Każdy raczej zleca projekt logo firmy profesjonalistom. Na uwagę zasługuje niejedna agencja reklamowa.

Czym powinien charakteryzować się dobry projekt logo dla marki?

Posiadanie byle jakiego logo to nie to samo, co dysponowanie profesjonalnym znakiem firmowym. Bo nie chodzi o to, aby wykonać dowolny znak firmowy, ale ten, który będzie przynosił firmie korzyści. Dobre logo powinno charakteryzować się prostotą, dopasowaniem do identyfikacji wizualnej, ponadczasowością, jasnością przekazu oraz zapamiętywalnością. Taki może wykonać tylko profesjonalna agencja kreatywna Whiteart z doświadczeniem w zakresie projektowania logotypów. To dlatego, że amator nie posiada odpowiednich narzędzi do tworzenia znaków firmowych, a także nie orientuje się, jak w ogóle się za to zabrać, aby logo to spełniało pewne parametry i korzystnie wpływało na wizerunek firmy. Znaku firmowego nie powinno się zmieniać. Nawet lekki rebranding może wyrządzić więcej szkód, niż przynieść zysków. Dlatego projekty logo muszą być od samego początku przemyślane i dopracowane w najdrobniejszych szczegółach.

Dla logo potrzebna jest księga znaku – o niej też warto pamiętać

Samo logo to jeszcze za mało, jeśli myślimy o tworzeniu profesjonalnego wizerunku firmy. Przyda się również księga znaku. Warto dodać, że teoretycznie istnieje podstawowa i rozszerzona księga znaku. Jednak dla większości przypadków w zupełności wystarczy księga w wersji podstawowej. Dobrze opracowana instrukcja obsługi logo może przydać się podczas tworzenia innych elementów identyfikacji wizualnej, bo jak wiadomo, muszą być one ze sobą spójne. Księga identyfikacji wizualnej podpowie, w jakiej wersji w danym momencie logo firmy to może zostać zastosowanie, na przykład w jakim rozmiarze czy w jakim kolorze. Istnieją w tym przypadku pewne ograniczenia i o nich właśnie mówi ta księga. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że księga znaku logo jest dodatkowym kosztem dla firmy, ale inwestycja ta może szybko się zwrócić. Informacje w niej zawarte podpowiedzą, jak tworzyć materiały reklamowe, a to automatycznie przełoży się na wizerunek firmy. Firma budząca zaufanie, sprawiająca wrażenie profesjonalnej, szybko pozyska pierwszych, a później kolejnych klientów.

Teraz już wiadomo, że warto inwestować w profesjonalne logo firmy. Warto też zamówić księgę znaku. Trzeba tylko z tym wszystkim udać się do specjalisty. Profesjonalna agencja brandingowa, która ma wieloletnie doświadczenie w tworzeniu firmowych znaków, zajmie się wszystkim tak, jak należy. Wystarczy więc tylko przedstawić swoje oczekiwania, a także odpowiedzieć na wszystkie zadawane pytania, aby specjalista mógł wykonać swoją pracę i zakończyć ją satysfakcjonującym efektem dla obu stron.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ciasteczka

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie plików Cookies. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności.