Opisy kategorii i opisy produktów w sklepach internetowych – dlaczego są ważne?

Opisy kategorii w wielu przypadkach wciąż są traktowane po macoszemu. Rzeczywistość dowodzi jednak, że rozwiązanie to stanowi efektowne wsparcie działań SEO. Warto więc tworzyć dobrej jakości teksty, z wyważoną ilością słów kluczowych, zawierające wartość merytoryczną.

Opis kategorii – dlaczego warto warto korzystać z tego narzędzia?

Rola sprzedażowa najczęściej jest przypisywana opisom produktów. Zakłada się wręcz, że zastępują one sprzedawcę, dostarczając potencjalnym klientom wiedzy na temat konkretnych produktów oraz pomagając podjąć decyzję sprzedażową. Z całą pewnością jest w tym stwierdzeniu sporo racji, należy jednak pamiętać, że podobną funkcję pełnią przedmiotowe opisy kategorii, które pozwalają skutecznie wypozycjonować podstronę produktową, dostarczając konsumentom wielu przydatnych informacji.

Uzupełnieniem wspomnianych działań są opisy podkategorii, obejmujące znacznie węższą dziedzinę. Powinny one merytorycznie dopełniać treść głównego opisu, skupiając się na wartości ściśle określonych produktów. Połączenie obu elementów powinno być płynne i przejrzyste.

Opisy kategorii wsparciem SEO

Zamieszczanie na stronie sklepu internetowego wartościowych treści to prosty i skuteczny sposób na wsparcie działań SEO, zwiększając widoczność e-sklepu w sieci. Tworząc dobrej jakości bez problemu można przemycić słowa kluczowe, dodać nagłówki H1, H2, H3, a także przeprowadzić linkowanie wewnętrzne.

Uzyskanie pożądanych efektów wymaga jednak respektowania podstawowych kryteriów oraz optymalizację zgodną z aktualnymi standardami. Do najważniejszych czynników należą:

a) Unikalna treść – wyszukiwarka Google nie respektuje duplikatów, w związku z czym kopiowanie treści z innych witryn może przynieść skutki odwrotne do oczekiwanych. Dobrze skonstruowane, unikalne opisy kategorii do sklepu internetowego to gwarancja efektywności i wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.

b) Słowa kluczowe – podstawą pozycjonowania są odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Powinny być one przemyślane o odpowiednio dobrane, umożliwiając klientowi dotarcie do pożądanej kategorii oraz produktów. Oprócz ogólnych wyrażeń warto także zastosować tzw. frazy długiego ogona, umożliwiające zwiększenie ruchu wśród klientów, którzy wiedzą mają jasno sprecyzowane cele zakupowe.

Zdecydowanie należy unikać nadmiernego nagromadzenia słów kluczowych, warto także zastosować ich odmianę. Frazy wykorzystane w jednej kategorii nie powinny być stosowane w innych. Prawidłowo wkomponowane słowa kluczowe w treść to przysłowiowa połowa sukcesu.

c) Nagłówki lub śródtytuły

Dobrze przygotowane opisy kategorii powinny posiadać hierarchiczne śródtytuły. To proste narzędzie sprawia, że treść staje się przejrzysta i czytelna, a tym samym bardziej przyjazna dla klientów.

Wiadomo jednak, że samo stosowanie śródtytułów nie posiada wartości SEO – konieczne jest stosowanie nagłówków H2 i H3. Nagłówek H1 stosowany jest wyłącznie jako nazwa kategorii. Dobrą praktyką jest stosowanie w nagłówkach słów kluczowych – także w odmianie.

d) Linki wewnętrzne – pomocnym narzędziem okazują się także linki wewnętrzne, dzięki którym poruszanie się po witrynie staje się znacznie łatwiejsze i wygodniejsze – zarówno dla ludzi, jak i dla robotów wyszukiwarki. Trzeba jednak pamiętać, że linki muszą być naturalnie wkomponowane w treść i posiadać dobrze skonstruowany anchor.

Linkowanie wewnętrzne może występować między główną kategorią i podkategoriami, a także między kategoriami lub podkategoriami uzupełniającymi.

e) formatowanie tekstu – formatowanie, czyli wszelkiego rodzaju pogrubienia, podkreślenia czy wyróżnianie wybranych fragmentów kursywą, to działanie, które pozwala robotom wyszukiwarki wytypować frazy o szczególnym znaczeniu. Działanie to pełni więc znaczącą funkcję w pozycjonowaniu.

f) Długość – zasadniczo nie ma wytycznych w zakresie długości tekstu, nie mniej jednak krótkie teksty często nie spełniają wszystkich wymogów SEO. Dobrze przygotowane opisy kategorii powinny zawierać słowa kluczowe, linkowanie wewnętrzne oraz nagłówki. Równie ważna jest merytoryczna treść, pozbawiona przysłowiowego lania wody.

Jak prawidłowo skonstruować opisy produktów?

Opisy produktów posiadają przede wszystkim wartość merytoryczno-sprzedażową, wpływając jednocześnie na stronę SEO. Podczas ich tworzenia należy unikać dublowania treści z innych witryn czy opisów. Należy ponadto wczuć się w rolę potencjalnego odbiorcy, tworząc opis, który nie tylko zaprezentuje zalety danego produktu, ale przede wszystkim zachęci do jego zakupu.

Nie od dziś wiadomo, że opisy produktów w sklepie internetowym mają w pewien sposób zastąpić sprzedawcę, dlatego też ich treść powinna być wartościowa i dokładna. Nie może być to jednak zbity blok tekstu – tego typu opis może okazać się dla odbiorcy nudny i mało atrakcyjny. Dobrym pomysłem na przyciągnięcie uwagi jest infografika oraz podzielenie opisu na tematyczne bloki informacyjne.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *