Poczta a marketing internetowy
Marketing i reklama

Zalety i wady przesyłki pocztowej jako narzędzia marketingowego

Marketing może wykorzystywać liczne narzędzia oraz metody pozwalające na utrzymanie kontaktu pomiędzy firmą i jej klientami. Każde stosowane obecnie narzędzie marketingowe, umiejętnie wykorzystane, może przynieść przedsiębiorcy wiele korzyści. Każde z nich ma jednak i swe słabe strony, o których należy pamiętać przystępując do określonych działań marketingowych.
Jako narzędzie marketingowe bardzo często stosowana jest przesyłka pocztowa. Taka metoda ma liczne plusy i minusy.
Podstawowe zalety związane z wykorzystaniem przesyłki pocztowej jako narzędzia w marketingu bezpośrednim są związane z możliwością przekazywania odbiorcom dość obszernych informacji na temat firmy oraz oferowanych przez nią produktów czy też usług. Charakterystyka i dokładny opis produktu mogą skutecznie zachęcić odbiorcę przesyłki do złożenia zamówienia, a jak pokazuje doświadczenie – im więcej informacji, tym większa skuteczność takiej przesyłki.
Drugą bardzo istotną zaletą przesyłki pocztowej jako narzędzia marketingowego jest możliwość dostosowania treści komunikatu oraz oferty do preferencji konkretnego odbiorcy. Aby tak zrobić, trzeba jednak posiadać na temat odbiorcy podstawowe informacje, które są starannie gromadzone w firmowej bazie danych. Inną zaletą, którą daje taka przesyłka, jest możliwość ukrycia wielu cennych informacji na temat działalności firmy przed jej rynkowymi konkurentami. Inne, często podkreślane plusy przesyłek pocztowych to ich szeroki zasięg oraz długi okres życia przesyłanego drogą pocztową komunikatu.
Choć przesyłka pocztowa jako narzędzie marketingowe ma wiele zalet, koniecznie należy pamiętać o jej słabych stronach. Pierwszym poważnym minusem jest tu dość często negatywny sposób postrzegania takich przesyłek przez niektórych odbiorców. Wiele kłopotów sprawia niektórym również umiejętne zastosowanie informacji znajdujących się w bazie danych oraz konieczność uiszczenia opłat pocztowych, które w przypadku większych i masowo rozsyłanych przesyłek mogą wiązać się z dość sporym wydatkiem.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij