Prowadź firmowy kanał YouTube i zostaw konkurencję w tyle

prowadzenie kanału youtube

W pierwszym kwartale 2024 roku rekordowa liczba firm w polsce zdecydowała się na założenie kanału YouTube. Zastanawiasz się pewnie, w jakim celu firmy inwestują pieniądze w obecność na tej platformie? Odpowiedź jest oczywista – w celach sprzedażowych i brandingowych. Jeśli prowadzisz własny biznes i zastanawiasz się, czy rozwój kanału YouTube to dobry krok w rozwoju Twojej firmy, w tym artykule dowiesz się, czy jest to gra warta świeczki.

Kiedy warto założyć kanał YouTube dla firmy?

Możemy wyróżnić dwa główne powody, dla których firmy decydują się na prowadzenie kanału YouTube. Pierwszym z nich jest chęć budowania wizerunku eksperta w swojej branży. Jak dobrze wiemy, na portalu YouTube wielu użytkowników szuka odpowiedzi na nurtujące ich pytania, porad czy wskazówek. Jest to świetna okazja do tego, by jako firma pomóc tym osobom w rozwiązaniu ich problemów i tym samym pokazać się w ich oczach jako ktoś, kto bezinteresownie podzielił się swoim doświadczeniem i wartościową wiedzą. Taki zabieg pozwala budować zaufanie i więź z odbiorcami, który w przyszłości mogą stać się potencjalnymi klientami.

Drugi powód to cele czysto sprzedażowy. Jeśli zastanawiasz się, czy da się zarabiać na kanale YouTube, to wystarczy popatrzyć na przykłady firm, które wykorzystują kanał na YouTube do napędzania sprzedaży. Nie mówimy tutaj o zarabianiu na reklamach, bo to jest dosyć trudne i niewiele osób jest w stanie rzeczywiście uzyskać sensowne zarobki z tego tytułu. Mówimy natomiast o budowaniu społeczności wokół firmowego kanału YouTube, a następnie skierowaniu tego ruchu do kolejnego poziomu lejka marketingowego. Jeśli nasz kanał subskrybuje pięć tysięcy osób, to za pomocą odpowiednio zaprojektowanych filmów możemy przekierować te kilka tysięcy osób na stronę sprzedażową, na której będą mogli na przykład kupić nasz produkt w promocyjnej cenie. Jest to najlepsza forma reklamy, ponieważ raz zbudowana społeczność zostaje z nami na zawsze. Możesz zapomnieć o płaceniu za reklamę typu Pay-per-Click. Mając firmowy kanał na YouTube możesz kierować komunikaty do swojej społeczności zupełnie bezpłatnie i bez ograniczeń. Jedynym ograniczeniem jest oczywiście zdrowy rozsądek, ponieważ jeśli zaczniesz zalewać swoich odbiorców nachalnymi filmami sprzedażowymi, zapominając o utrzymywaniu z nimi relacji i dzielenia się wiedzą, to wkrótce społeczność przestanie śledzić Twój kanał.

rozwijanie kanału youtube

Czy prowadzenie kanału na YouTube jest trudne?

Jeśli znasz się na swojej branży i masz wartościową wiedzę do przekazania – masz wszystko, czego potrzebujesz do prowadzenia kanału na YouTube z sukcesem. Musisz jednak liczyć się z tym, że jest to zajęcie czasochłonne. Przygotowywanie jakościowego contentu video wymaga nie tylko umiejętności technicznych, ale też poświęcenia czasu. W dłuższej perspektywie wysiłek ten jednak całkowicie się opłaca, bo korzyści wynikające z obecności firmy na YouTube są ogromne.

Zanim zdecydujesz się, by założyć kanał, zastanów się czy jesteś w stanie wygospodarować średnio 10 godzin tygodniowo na tworzenie filmów. Jeśli nie stać Cię na takie poświęcenie czasowe, szanse że Twój kanał zyska popularność, są niewielkie. Wtedy warto przemyśleć skorzystanie z usług profesjonalnej firmy zajmującem się rozwojem kanałów YouTube. Są to ekipy filmowe, które posiadają również wiedzę marketingową z zakresu optymalizacji filmów na YouTube. Osoby te znają algorytmy decydujące o tym, które filmy są popularne, a które nie i są w stanie pomóc w takim projektowaniu filmów, by firmowy kanał szybko dotarł do setek tysięcy widzów. Przykładem firmy, która oferuje profesjonalne prowadzenie kanału na YouTube jest Pracownia Video: https://pracowniavideo.pl

promocja firmy na youtube

Co zrobić, by kanał stał się popularny?

Algorytmy rządzące tym, które filmy stają się viralowe, a które nie, są ściśle strzeżoną tajemnicą serwisu YouTube. Można jednak wyróżnić kilka wskazówek, które mają ogromny wpływ na to, czy kanał stanie się popularny:

  • publikuj regularnie (może to być jeden film na tydzień czy dwa tygodnie, ale zachowaj systematyczność – przerwy w publikacji znacznie ograniczą zasięgi kanału),
  • dbaj o tytuł zoptymalizowany pod SEO (przy publikacji filmów wspieraj się narzędziami typu Google Adwords Keyword Planer Tool, by dobierać słowa kluczowe w tytule, które są wyszukiwane przez dużą liczbę użytkowników),
  • dodaj rozdziały do filmu (wydziel co najmniej kilka rozdziałów w filmie, by użytkownik wiedział, w której części video znajdzie to, co go najbardziej interesuje),
  • zaprojektuj chwytliwe miniatury (muszą one przyciągać wzrok i wzbudzać zainteresowanie w widzach),
  • buduj relacje ze swoimi odbiorcami (w filmach zwracaj się bezpośrednio do widzów i traktuj ich jak znajomych).

To wszystko jest ważne, ale prawda jest taka, że potrzebne jest również sporo szczęścia, by kanał na YouTube stał się popularny. Szanse na sukces na tej platformie na pewno zwiększa współpraca z doświadczonymi ekspertami, którzy mają w swoim portfolio filmy, które wygenerowały kilkadziesiąt wyświetleń, tak jak w przypadku Pracowni Video z Krakowa.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ciasteczka

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie plików Cookies. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności.