Jak zdobyć linki do strony, by osiągnąć szybki wzrost widoczności?

Jesteś właścicielem małego sklepu, bloga lub prowadzisz lokalną firmę i zastanawiasz się jak zdobyć linki do strony, by dość szybko zauważyć wymierne efekty pozycjonowania? Sprawa nie jest prosta, ale stosując się do kilku podstawowych zasad, można osiągnąć naprawdę fajne rezultaty bez współpracy z agencją SEO. Co więc zrobić, by szybko poprawić widoczność naszej strony na wybrane słowa kluczowe?

Darmowe linki nadal są skuteczne

Wbrew powszechnie panującej opinii darmowe linki nadal mają swoją wartość, choć przyznać trzeba, że ich moc nie jest tak olbrzymia jak jeszcze kilka czy kilkanaście lat temu, gdy za ich pomocą można było pozycjonować nawet najbardziej konkurencyjne słowa kluczowe. Odpowiednie ich stosowanie jest całkowicie bezpieczne i może przyczynić się do szybkich wzrostów. Stosując więc linki z postów na forach internetowych czy popularne linki z wizytówek NAP można przyczynić się do zróżnicowania profilu linków, co bezpośrednio przełoży się na pozycje naszej strony na wybrane słowa kluczowe. Oczywiście proces linkowania trzeba zawsze przeprowadzać z głową i wybierać tylko najlepsze miejsca. Zarówno darmowe fora jak i popularne platformy blogowe mogą być źródłem dobrego linka, ale równie dobrze mogą też być prawdziwą farmą linków, która nie dość, że nie pomoże, to będzie mogła zaszkodzić naszej witrynie i przyczynić się do spadków.

Jak wybierać dobre linki do swojej strony internetowej?

Wiele osób zastanawia się, na jakie parametry zwracać uwagę wybierając miejsca pod linkowanie zewnętrzne. Trudno jednoznaczne odpowiedzieć na to pytanie, bo każdy pozycjoner ma swoje własne zasady, ale wydaje się, że najważniejszymi parametrami, które sporo mówią o jakości danej strony, są ruch organiczny i widoczność danej witryny w wyszukiwarce Google. Oczywiście na rynku jest wiele narzędzi, których zadaniem jest ocena jakości danej strony. Usługi oferowane przez marki takie jak Ahrefs czy Majestic cieszą się ogromną popularnością, ale warto wziąć pod uwagę, że działają one w oparciu o własny algorytm, który niewiele wspólnego ma z Google. Ważne więc, by do wszystkich tych danych podchodzić z rozwagą i ograniczonym zaufaniem. Skupiając się na ruchu organicznym i widoczności możemy zorientować się, czy w oczach wyszukiwarki Google dana witryna jest wartościowa. To chyba najważniejsze parametry, jakie można sprawdzić zewnętrznymi serwisami, na jakie powinniśmy zwracać uwagę zawsze, gdy wybieramy stronę, na której zamierzamy zostawić linka zwrotnego do naszego portalu. Warto pamiętać o tym, że niektóre linki jak np. te z artykułów sponsorowanych można podlinkować.  Obecnie podlinkowanie artykułów sponsorowanych w celu ich szybszego zaindeksowania i oczywiście wzmocnienia można wykonać na wiele różnych sposób. Sam proces jest już uzależniony od założonego budżetu.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *