Warsztat samochodowy to inwestycja, która może przynieść duże zyski i satysfakcję. Aby jednak tak się stało, konieczne jest wybudowanie miejsca zgodnego z wymogami formalno-prawnymi, świetnie wyposażonego i oferującego wysokiej jakości usługi poszukiwane przez klientów. Podstawą każdej inwestycji jest stworzenie profesjonalnego biznesplanu. Sprawdź, jak wykonać biznesplan warsztatu samochodowego.
Określenie planowanej inwestycji
Zanim zakupisz wyposażenie i zlecisz budowę warsztatu, określ, czym konkretnie chcesz się zajmować. Zastanów się, czy interesuje Cię bardzo szeroki zakres usług dla klientów, czy może prace wysoko specjalistyczne, które oferuje niewielu, a może nawet żaden wykonawca na danym terenie. Warsztatów oferujących bogaty zakres popularnych usług jest wiele. Pomyśl zatem, czym wyróżni się Twoja firma na tle konkurencji, a tym samym przyciągnie klientów.
Lokalizacja i budowa serwisu samochodowego
Wybierz miejsce, w którym powstanie warsztat. Możesz zdecydować się na zakup lub wynajęcie lokalu, w którym kiedyś była prowadzona tego rodzaju działalność. Zwróć jednak uwagę na to, aby obiekt miał wszystkie niezbędne nowoczesne funkcje i rozwiązania, które pozwolą Ci na sprawne prowadzenie działalności. Jeśli ich nie posiada, oblicz, ile będzie kosztowała Cię modernizacja budynku. Często bowiem okazuje się, że o wiele lepszym rozwiązaniem jest budowa serwisu samochodowego od podstaw.
To polecana opcja nie tylko ze względów finansowych. Powierzając doświadczonej, wyspecjalizowanej w tym zakresie firmie kompleksową budowę warsztatu, masz pewność stworzenia placówki, która spełni wszystkie Twoje wymagania. Budowa serwisu samochodowego przez specjalistów obejmuje pełną usługę, począwszy od zaprojektowania, pomocy w zdobyciu niezbędnych pozwoleń, aż po postawienie obiektu zgodnie z wymaganiami inwestora w wymaganym budżecie.
Wydatki na wyposażenie lokalu
Tworząc biznesplan, koniecznie weź pod uwagę kwestię wyposażenia i jego ceny. Zaplanuj, jakie konkretnie urządzenia, narzędzia i akcesoria będą Ci potrzebne. Określ, czy możesz zakupić je nowe, czy wystarczą sprzęty „z drugiej ręki”. Wyposażenie warsztatu samochodowego jest bardzo bogate, dlatego etap ten zaplanuj bardzo rozważnie, aby szczegółowo określić koszty przedsięwzięcia. Nie chcesz przecież mieć przykrej niespodzianki, gdy na etapie zakupu urządzeń przypomnisz sobie, że potrzebujesz jeszcze konkretnych sprzętów, których cen nie uwzględniłeś w biznesplanie.
W warsztacie z pewnością przydadzą Ci się wózki i regały narzędziowe, podnośniki do aut, myjki, piaskarki, podstawki pod samochody, narzędzia diagnostyczne oraz specjalistyczne. W firmie nie może zabraknąć też narzędzi blacharskich, ręcznych i pneumatycznych.
Zespół pracowników
W biznesplanie uwzględnij też osoby, które zatrudnisz. Nawet gdy jesteś pełen zapału, to nie uda Ci się samodzielne prowadzenie działalności i robienie w firmie wszystkiego. Zastanów się zatem, kto w warsztacie zajmie się sprawami księgowymi, umawianiem klientów, zamawianiem niezbędnych części i produktów, a kto naprawą samochodów.