Apteczka w hotelu — 15 rzeczy, które muszą się w niej znaleźć

Niektóre elementy wyposażenia w obiektach noclegowych potrafią uratować ludzkie życie! Łatwy dostęp do odpowiednio skompletowanego ekwipunku pozwala pomóc poszkodowanemu i doczekać przyjazdu karetki. Sprawdź, jakie przedmioty muszą się znaleźć w apteczce umieszczonej w hotelu!

Co powinna zawierać apteczka hotelowa?

Jeśli wertujesz przepisy prawne w poszukiwaniu gotowej listy ekwipunku, nie trać więcej czasu! Rozporządzenie ogranicza się jedynie do stwierdzenia, że zestaw pierwszej pomocy należy kompletować w porozumieniu z personelem medycznym, uwzględniając warunki lokalizacyjne i specyficzne zagrożenia.

Nie zostawimy Cię jednak bez konkretów. Podajemy 15 elementów ekwipunku medycznego, które powinny na stałe zagościć w każdym hotelu. Lista powstała na podstawie wielu lat doświadczeń i można ją traktować jako punkt wyjścia przy tworzeniu własnej apteczki. Oto najważniejsze przedmioty do pierwszej pomocy:

  1. gumowe rękawiczki,
  2. bandaże,
  3. nożyczki,
  4. agrafki,
  5. opaski elastyczne,
  6. zestawy plastrów z gazą i na szpuli,
  7. jałowe kompresy gazowe,
  8. maski do sztucznego oddychania,
  9. koc ratunkowy,
  10. chusty trójkątne,
  11. opatrunki hydrożelowe na oparzenia,
  12. płyn do dezynfekcji ran,
  13. opatrunki wodoszczelne,
  14. bandaże uciskowe,
  15. instrukcja udzielania pierwszej pomocy.

W przeciwieństwie do zestawów przeznaczonych do użytku domowego apteczka nie powinna zawierać leków. Zastanawiasz się dlaczego? Otóż nigdy nie jesteś w stanie przewidzieć reakcji organizmu pacjenta na podaną substancję. Aplikowanie środków przeciwbólowych pozostaw ratownikom medycznym i lekarzom.

Lokalizacja apteczki pierwszej pomocy w obiekcie hotelarskim

Czy wiesz, gdzie umieścić zestaw ratunkowy? Apteczki pierwszej pomocy powinny znaleźć się w łatwo dostępnym i widocznym miejscu. Pracownicy muszą znać dokładną lokalizację przedmiotów służących do ratowania życia. Zadbaj również o wyraźne oznakowanie, aby goście przebywający w hotelu również łatwo zidentyfikowali położenie akcesoriów, od których może zależeć czyjeś życie.

Apteczka w hotelu — co jeszcze musisz wiedzieć?

Na koniec zostawiamy Cię z kilkoma wskazówkami, które pomogą w lepszej organizacji zestawów apteczek pierwszej pomocy w hotelu i utrzymaniu ich w gotowości użytkowej. Oto one:

  • regularnie weryfikuj datę ważności elementów wyposażenia medycznego,
  • zadbaj o stworzenie listy produktów i dołączenia jej do każdej apteczki,
  • deleguj przynajmniej jednego pracownika hotelu do cyklicznej kontroli stanu wyposażenia apteczki,
  • zainwestuj w szkolenia z pierwszej pomocy dla całej kadry hotelowej,
  • kupuj sprzęt u zaufanych dostawców.

Zakup wielu zestawów i rozmieszczenie ich w newralgicznych punktach Twojego obiektu pozwoli szybko reagować zarówno na sytuacje zagrożenia życia, jak i kontuzje mniejszego kalibru. Pamiętaj, że inwestujesz w zdrowie i bezpieczeństwo swoich gości. Na tym zdecydowanie nie warto oszczędzać!

W firmie BOXMET MEDICAL znajdziesz gotowe pakiety akcesoriów opracowane pod kątem wymogów branży hotelarskiej. Sprawdź ofertę obejmującą wyposażenie obiektów rekreacyjnych
w sprzęt ratownictwa medycznego.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ciasteczka

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie plików Cookies. Więcej informacji znajdziesz w polityce prywatności.