Niektóre elementy wyposażenia w obiektach noclegowych potrafią uratować ludzkie życie! Łatwy dostęp do odpowiednio skompletowanego ekwipunku pozwala pomóc poszkodowanemu i doczekać przyjazdu karetki. Sprawdź, jakie przedmioty muszą się znaleźć w apteczce umieszczonej w hotelu!
Co powinna zawierać apteczka hotelowa?
Jeśli wertujesz przepisy prawne w poszukiwaniu gotowej listy ekwipunku, nie trać więcej czasu! Rozporządzenie ogranicza się jedynie do stwierdzenia, że zestaw pierwszej pomocy należy kompletować w porozumieniu z personelem medycznym, uwzględniając warunki lokalizacyjne i specyficzne zagrożenia.
Nie zostawimy Cię jednak bez konkretów. Podajemy 15 elementów ekwipunku medycznego, które powinny na stałe zagościć w każdym hotelu. Lista powstała na podstawie wielu lat doświadczeń i można ją traktować jako punkt wyjścia przy tworzeniu własnej apteczki. Oto najważniejsze przedmioty do pierwszej pomocy:
- gumowe rękawiczki,
- bandaże,
- nożyczki,
- agrafki,
- opaski elastyczne,
- zestawy plastrów z gazą i na szpuli,
- jałowe kompresy gazowe,
- maski do sztucznego oddychania,
- koc ratunkowy,
- chusty trójkątne,
- opatrunki hydrożelowe na oparzenia,
- płyn do dezynfekcji ran,
- opatrunki wodoszczelne,
- bandaże uciskowe,
- instrukcja udzielania pierwszej pomocy.
W przeciwieństwie do zestawów przeznaczonych do użytku domowego apteczka nie powinna zawierać leków. Zastanawiasz się dlaczego? Otóż nigdy nie jesteś w stanie przewidzieć reakcji organizmu pacjenta na podaną substancję. Aplikowanie środków przeciwbólowych pozostaw ratownikom medycznym i lekarzom.
Lokalizacja apteczki pierwszej pomocy w obiekcie hotelarskim
Czy wiesz, gdzie umieścić zestaw ratunkowy? Apteczki pierwszej pomocy powinny znaleźć się w łatwo dostępnym i widocznym miejscu. Pracownicy muszą znać dokładną lokalizację przedmiotów służących do ratowania życia. Zadbaj również o wyraźne oznakowanie, aby goście przebywający w hotelu również łatwo zidentyfikowali położenie akcesoriów, od których może zależeć czyjeś życie.
Apteczka w hotelu — co jeszcze musisz wiedzieć?
Na koniec zostawiamy Cię z kilkoma wskazówkami, które pomogą w lepszej organizacji zestawów apteczek pierwszej pomocy w hotelu i utrzymaniu ich w gotowości użytkowej. Oto one:
- regularnie weryfikuj datę ważności elementów wyposażenia medycznego,
- zadbaj o stworzenie listy produktów i dołączenia jej do każdej apteczki,
- deleguj przynajmniej jednego pracownika hotelu do cyklicznej kontroli stanu wyposażenia apteczki,
- zainwestuj w szkolenia z pierwszej pomocy dla całej kadry hotelowej,
- kupuj sprzęt u zaufanych dostawców.
Zakup wielu zestawów i rozmieszczenie ich w newralgicznych punktach Twojego obiektu pozwoli szybko reagować zarówno na sytuacje zagrożenia życia, jak i kontuzje mniejszego kalibru. Pamiętaj, że inwestujesz w zdrowie i bezpieczeństwo swoich gości. Na tym zdecydowanie nie warto oszczędzać!
W firmie BOXMET MEDICAL znajdziesz gotowe pakiety akcesoriów opracowane pod kątem wymogów branży hotelarskiej. Sprawdź ofertę obejmującą wyposażenie obiektów rekreacyjnych
w sprzęt ratownictwa medycznego.