Pozycjonowanie i optymalizacja to nie jest czarna magia. W zakresie tych zwrotów mieści się linkowanie, audyt strony i skuteczne wdrożenie poprawek. Celem tych działań ma być wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania na ustalone słowa kluczowe oraz frazy poboczne (długi ogon). Wysoka pozycja nie sama dla siebie, dobrane do promowania frazy powinny mieć potencjał generowania ruchu (ściągania Klientów na naszą stronę z wyników wyszukiwania). Nie od dziś wiadomo, że ruch na stronie przy odpowiedniej ofercie generuje sprzedaż.
Jednak praca nad wysoką pozycją serwisu w wynikach wyszukiwania wymaga wypróbowanych metod, a nie działania na oślep.Każde działanie powinno być dobrze przemyślane, poparte wiedzą i doświadczeniem. Po pierwsze audyt strony. Wykaże wszelkie braki i miejsca, które należy zmienić. Na tym etapie przeprowadza się analizę i dobór fraz (słów kluczowych). Słowa kluczowe powinny dobrze opisywać profil firmy i musza być chętnie używane przez internautów. Ocenę strony należy wykonać cyklicznie co trzy do czterech miesięcy. Po drugie ocena pod względem technicznym. 1. Wiek domeny – im starsza, tym lepiej. Z domeną o dłuższym stażu można sobie poczynać śmielej. Przy badaniu tego parametru pamiętajmy, że data podana w whois jest datą ostatniej rejestracji. Domena mogła być wystawiana na sprzedaż kilkakrotnie. 2. Historia – są narzędzia umożliwiające prześledzenie wszystkich modyfikacji serwisu. Widać jak na dłoni wszelkie zawirowania jak choćby zmiany właścicieli. 3. Miejsce na serwerze – niechciane sąsiedztwo może wpłynąć niszcząco na ocenę naszej strony i w efekcie na jej pozycję w rankingach. 4. Wersja responsywna – jeśli strona nie posiada wersji dla urządzeń mobilnych, wszyscy użytkownicy telefonów i tabletów będą mieli kłopoty z jej obsługą. Nie można sobie pozwolić na pominięcie, wciąż rosnącej grupy potencjalnych klientów. 5. Adres z www, czy bez – nie ma to znaczenia, która wersję wybierzemy, byle była to tylko jedna. Jeśli są używane obie opcje, roboty zindeksują je i zakwalifikują jako duplikowanie treści. Jest to zjawisko niepożądane i wpłynie negatywnie na ocenę i pozycjonowanie stron. 6. Lista zindeksowanych stron – aby ją uzyskać, używamy w przeglądarce parametru „site: + nazwa domenowa”. Jeżeli lista jest pusta, wniosek jest jeden, strona dostała bana i wypadła z indeksacji Google lub nierozgarnięty webmaster pozostawił w meta tag noindex. W innym wypadku otrzymamy listę adresów związanych z naszym serwisem. Po trzecie, SEO optymalizacja kodu html i treści. 1. Tytuł strony. Jest meta tagiem widocznym w trakcie przeglądania stron. Przeglądarka wyświetla go w otwartej zakładce. Bezwzględnie musi być unikalny i dobrze, jeśli zawiera słowo kluczowe. 2. Opis strony. Można zawrzeć w nim sporo treści i zachęcić internautów do odwiedzin, ponieważ przeglądarki wyświetlają te informacje w wynikach wyszukiwania. Marketing internetowy wykorzystuje tag do zrobienia pierwszego, dobrego wrażenia. 3. Treść organizują nagłówki od h1 do h6. Najważniejsze, by teksty w serwisie były niepowtarzalne i wartościowe dla użytkowników. 4. Przyjazne adresy są potrzebne z dwóch powodów. Dla robotów, bo nie lubią zaszyfrowanych ciągów znaków i nie zawsze indeksują podstrony z adresem jak szyfr Vigenère’a i przede wszystkim dla użytkowników, bo przecież głównie o nich w tym wszystkim chodzi.
Gdy optymalizacja jest już wykonana możemy przejść do procesu link building czyli pozyskiwania odnośników dla naszej strony internetowej. Pozyskiwanie odnośników może ułatwić nam SEO sklep który oferuje różnego rodzaj bazy lokalizacji pod linki. Znajdziemy tam pakiety z grup prywatnych, blogów ogólnotematycznych i tematycznych, linki z social media oraz opcję tworzenia stron zapleczowych. Usługi połączone są również w zestawieniach pakietów. To rozwiązanie zdecydowanie ułatwia budowanie linkowania osobom które nie mają dużego pojęcia o tym procesie. W sklepie znajdziemy również szereg przydatnych materiałów dotyczących między innymi poruszonego przeze mnie w pierwszym akapicie tematu optymalizacji, doboru słów kluczowych oraz samego pozycjonowania. Warto pamiętać o podstawowej zasadzie, pozycjonowanie to proces czasochłonny i oparty przede wszystkim na optymalizacji, linkach i słowach kluczowych. To jakie działania podejmujemy przy samodzielnym pozycjonowaniu jest w pełni zależne od nas. Nie warto się jednak śpieszyć i ze spokojem oraz ustaloną strategią warto budować mocny profil linków do swojej strony internetowej.
——————
Zdjęcie: Joe The Goat Farmer / flickr.com/photos/132604339@N03/
CC-License: CC-BY
Strona autora: joethegoatfarmer.com
Bardzo fajny materiał. Dzięki serdeczne za przydatne informacje.